Zapowietrzony układ chłodzenia

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Zapowietrzony układ chłodzenia

Numer postu:#1  Postprzez chojraaak » Cz 11:33, 17 lut 2011

Witajcie,

Mam mały problem. Taki jak w temacie. Jednak na tym sie to nie konczy. Probowalem go odpowietrzyc w najwyzszym punkcie czyli rura do nagrzewnicy. Wszystko ladnie pieknie. Dolalem plynu by byl odpowiedni poziom lecz.... nastepnego dnia jest to samo. Plynu nie ubywa ale znowu mam powietrze. I tak mozna dzien w dzien robic i zawsze cos ucieknie. Czasem mniej a czasem wiecej.
Zaobserowowalem tez dziwna przypadlosc co do ogrzewania wewnatrz. Czesto jest tak ze nawiewy po lewej stronie czyli ten przy lewarku i kolo szyby grzeje (tzn leci cieple powietrze) a prawa strona ma lekko cieple lub nawet zimne. Czasem jest ok a czasem nie.
Oczywiscie wskazowka faluje i przymierzam sie do wymiany termostatu na wiosne. Czy to moze miec jakis wplyw?
Czego to moze byc wina i gdzie dostaje sie obce powietrze?
chojraaak
Aktywny
 
Posty: 94
Dołączył(a): Wt 0:56, 18 sty 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 34
Panda: Dynamit

Numer postu:#2  Postprzez 12pawel » Cz 13:24, 17 lut 2011

A dlaczego sądzisz że masz zapowietrzony układ chłodzenia??
12pawel
Bywalec
 
Posty: 146
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 36
Panda: 1.1

Numer postu:#3  Postprzez chojraaak » Cz 14:09, 17 lut 2011

po 1. kazdego dnia moge odkrecac odpowietrznik i z niego cos ucieknie
2. problemy z nagrzewnica.... polowa grzeje a polowa nie? (bo jak wytlumaczyc roznice temperatur na roznych strefach)?
chojraaak
Aktywny
 
Posty: 94
Dołączył(a): Wt 0:56, 18 sty 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 34
Panda: Dynamit

Numer postu:#4  Postprzez 12pawel » Cz 14:43, 17 lut 2011

Zawsze coś ucieknie, a raczej zassie bo w układzie chłodzenia panuje lekkie podciśnienie, i to może dawać takie złudzenie.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 146
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 36
Panda: 1.1

Numer postu:#5  Postprzez chojraaak » Cz 14:55, 17 lut 2011

Czyli mowisz zeby sie tym nie martwic? Nie jestem mechanikiem tylko elektrykiem wiec jesli mam jakies watpliwosci to pytam zeby sie doszkolic.

A moze orientujesz sie czemu mam takie problemy z tym ogrzewaniem?
chojraaak
Aktywny
 
Posty: 94
Dołączył(a): Wt 0:56, 18 sty 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 34
Panda: Dynamit

Numer postu:#6  Postprzez 12pawel » Cz 15:07, 17 lut 2011

Jeśli faluje wskazówka to pewnie do wymiany termostat, więc do nagrzewnicy dostaje się zimna ciecz i słabiej grzeje. A to że grzeje nierówno to nie jest raczej wina układu chłodzenia tylko albo coś z kanałami jest źle albo przesłona ("ciepło-zimno") nie działa prawidłowo.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 146
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 36
Panda: 1.1

Numer postu:#7  Postprzez chojraaak » Cz 15:55, 17 lut 2011

Ok dzieki za informacje.

Strasznie duzo roboty jak jest jakis problem z kanalami albo z przeslona... Sciagnac deske trzeba.. Tak wiec niech narazie zostanie.
chojraaak
Aktywny
 
Posty: 94
Dołączył(a): Wt 0:56, 18 sty 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 34
Panda: Dynamit

Numer postu:#8  Postprzez old1 » Cz 18:46, 17 lut 2011

Zapowietrzony układ można rozpoznać po "bulgotaniu" cieczy od razu po odpaleniu auta. Jeśli chodzi o wahania temperatury, to jeśli mowa o jednej czy dwóch kreskach to nie przejmuj się - jest to dość normalne i niekoniecznie musi być to wina termostatu.

Przy odpowietrzaniu dodaj trochę gazu - niech pompa wody pochodzi na trochę większych obrotach. Musisz uważać, bo płyn może wypływać dość intensywnie. Ja pod górnym pokrętłem do odpowietrzania powiesiłem na drucie plastikowy kubeczek - w ten sposób nie pobrudzisz elementów znajdujących się poniżej.
Pozdrawiam.
old1
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 60
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Numer postu:#9  Postprzez chojraaak » Pt 10:16, 18 lut 2011

Po odpaleniu bulgotania nie ma. Za to pojawia sie zaraz po zgaszeniu silnika. Co do termostatu to auto ma juz 7 latek i kij go wie czy byl wymieniony wiec w chwili wolnego wymienie zapobiegawczo. Jesli nic to nie da to pewnie nie bede jakos specjalnie zwracac na to uwagi i zostane przy zasadzie TTTM :)

old1 dziekuje Ci za szczegolowe wskazowki jak odpowietrzac :) czlowiek cale zycie sie uczy :)
Mysle ze temat mozna zamknac.

Pozdrawiam
chojraaak
Aktywny
 
Posty: 94
Dołączył(a): Wt 0:56, 18 sty 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 34
Panda: Dynamit


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron